Wij hebben de veelgestelde vragen en antwoorden voor jullie op een rijtje gezet.

Kom je er nog steeds niet uit?
Neem dan contact op met een van onze servicemedewerkers, zij helpen je graag! Bel: 0348 – 49 50 51 (ma-vrij 08.30-17.00), Mail: helpdesk@stn.nl of vul het contactformulier  in en wij bellen jou terug.

Veelgestelde vragen algemeen

Je kunt de sTN servicedesk bellen of mailen. Bel: 0348 – 49 50 51 (ma-vrij 08.30-17.00), mail: helpdesk@stn.nlof vul het contactformulier in en we bellen jou terug.

We begrijpen dat je gewoon goed en snel geholpen wil worden. Daarom doen we niet aan keuzemenu’s en wachtrijen. Als je belt krijg je meteen een van onze ervaren servicedeskmedewerkers aan de lijn.

Iedere dag bundelen wij onze krachten om nog betere prijzen te bedingen bij de grote internet en telecomproviders. Doordat wij groot inkopen kunnen we al onze klanten korting bieden. Hoe dat zo is gekomen lees je in de geschiedenis van sTN.

De Stichting Telecomgebruikers Nederland (sTN) is de belangenbehartiger voor het MKB en maakt zich sterk voor 3 doelstellingen:

  • Behartigen van de telecombelangen van zakelijke gebruikers.
  • Eerlijke kennis delen over de telecommarkt.
  • Kortingen op de telecom voor het bedrijfsleven
  • (ondergebracht bij sTN Telefact, mede om de onafhankelijkheid van de stichting te borgen).

Alles over de stichting.

De datum dat de factuur uitkomt is bij iedereen anders. Dit heeft te maken met de ingangsdatum van je abonnement. Je betaalt pas vanaf het moment dat je internet hebt. Je kunt de datum van je betaaldag opvragen bij onze helpdesk.

Ja, het is alleen mogelijk om te betalen via automatische incasso. Tijdens je bestelling vul je je IBAN in en ga je een betalingsverplichting aan. Als je voor een jaarcontract kiest, is dit voor minimaal 1 jaar. Je betaalt vanaf de aansluitdatum. Na een jaar ben je vrij om iedere maand op te zeggen. Kies je voor maandelijks opzegbaar? Ook dan betaal je vanaf de aansluitdatum. Je bent iedere maand vrij om op te zeggen.

Veelgestelde vragen mobiel

Zakelijke mobiele telefonie zorgt ervoor dat jij al je telecom bedrijfskosten direct via de zaak kan betalen en dus gemakkelijk af kan trekken van je winst. Het is ook goedkoper, flexibeler en makkelijker te combineren met je overige communicatiesystemen, zoals zakelijk internet.

Via sTN kan je de beste deal vinden bij betrouwbare providers als KPN, Odido en Vodafone.

Ja, dat kan. Kijk in onze shop voor het iPhone of Samsung toestel dat bij jou en jouw bedrijf past, of neem contact op voor de mogelijkheden.

Veelgestelde vragen zakelijk internet

Je zakelijke internetgebruik is vaak veel groter dan je internetgebruik voor thuis. Je bent er meer uren mee bezig, werkt met zwaardere programma’s en hebt misschien ook wel medewerkers die ook online moeten werken. De benodigde snelheid, soort router en benodigde functionaliteiten zijn voor zakelijk internet dan ook anders dan bij particulier internet. Door zakelijk internet af te sluiten weet je zeker dat er is meegekeken naar de behoeftes van jouw organisatie en dat je daarmee dus een passend internetabonnement hebt. Een ander verschil tussen zakelijk internet en particulier internet is hoe je het terugziet in je boekhouding. Een zakelijk abonnement kan je aftrekken van je winst. Zakelijk internet zal voor de meeste ondernemers onder de streep dan ook goedkoper zijn.

Zakelijke internet providers in Nederland zijn onder meer Odido, Vodafone (Ziggo). sTN werkt voor een superstabiele internetverbinding samen met de nummer 1 aanbieder van Nederland: KPN.

Veelgestelde factuurvragen
Dit zijn de maandelijkse abonnementskosten.

Verbruikskosten boven groepsbundel
De verbruikskosten maken deel uit van een groepsbundel.
Wanneer je meer belt, sms’t of meer data verbruikt dan in het gezamenlijk tegoed is inbegrepen, dan zul je deze post terugvinden jouw factuur.

Verbruikskosten buiten groepsbundel
De verbruikskosten maken deel uit van een groepsbundel.
Wanneer je kosten maakt die buiten de voorwaarden van de groepsbundel valt, dan zul je deze post terugvinden op jouw factuur. Bijvoorbeeld het bellen naar 0900-servicenummers.

Verbruikskosten zonder groepsbundel
De verbruikskosten maken geen deel uit van een groepsbundel.
De kosten voor uw bel-, sms en/of datagebruik vind je terug op jouw factuur.

Verbruikskosten
Je maakt gebruik van een abonnement zonder bel-, sms of databundel. De kosten voor jouw bel- en/of datagebruik vind je terug op jouw factuur.

Verbruikskosten buiten bundel
Je maakt gebruik van een abonnement met een individuele bel-, sms of databundel. Er vindt geen verrekening plaats met andere gebruikers. De kosten voor jouw bel-, sms en/of datagebruik vind je terug op jouw factuur.

Actiekorting
Dit is de tijdelijke korting die je ontvangt over jouw abonnementen. Deze korting vind je ook terug bij ieder individueel nummer op jouw factuur. Op de factuur wordt ook de einddatum van de actiekorting vermeld.

Korting conform specificatie
Dit is de korting die je ontvangt na het bereiken van de actiekortingsperiode. Deze korting wordt op de laatste pagina van jouw factuur gespecificeerd. Deze pagina wordt alleen aan jouw factuur toegevoegd wanneer nummers hun actie-einddatum hebben bereikt.

Dit overzicht toont per nummer en per abonnementstype de gezamenlijke bundeltegoeden en het verbruik.

De eerste factuur valt hoger uit omdat je over twee perioden betaalt:

  • Abonnementskosten over de periode van de ingangsdatum van het abonnement tot het einde van de betreffende maand.

  • Abonnementskosten van de komende maand. Abonnementskosten betaal je altijd vooruit.
Als je jouw abonnement hebt opgezegd, ontvang je nadat jouw abonnement gestopt is de laatste factuur. Als je op de factuur daarvoor abonnementskosten hebt betaald voor een periode na de opzegdatum, worden deze te veel betaalde kosten op de laatste factuur weer in mindering gebracht.

Als je één of meerdere van uw abonnementen hebt gewijzigd of je jouw abonnement hebt verlengd, kan één factuur hoger of lager uitvallen dan normaal. Dit komt doordat wij de hoogte van de abonnementskosten voor de factuurperiode opnieuw berekenen. Bijvoorbeeld wanneer je overgaat naar een abonnement met meer MB dan zal je met ingang van het abonnement hogere abonnementskosten betalen. De vooruitbetaalde abonnementskosten van het oude abonnement zullen op dezelfde factuur worden gecrediteerd.

Veelgestelde vragen VoIP

VoIP-telefonie staat voor Voice over IP: bellen via het internet. VoIP is de standaard voor vast bellen in Nederland. Met een VoIP abonnement van sTN bel je over een internetlijn via het betrouwbare netwerk van KPN.

De belangrijkste voordelen van VoIP via sTN.

  • Je bent flexibel. Het aantal gebruikers kan je maandelijks op- of afschalen waardoor je nooit te veel betaalt.
  • De service naar klanten toe verbetert. Door de keuzemenu’s en welkomstboodschap kunnen jullie klanten sneller te woord staan.
  • Je krijgt grip op de bedrijfsvoering. Je hebt direct inzicht in de belkosten. En door een goed belplan werk je efficiënter.
  • Altijd de beste prijs. Je bent niet afhankelijk van één provider. sTN houdt de markt altijd scherp in de gaten en brengt je op de hoogte als er een betere optie voor je is.

De kosten van VoIP-telefonie zijn afhankelijk van hoe groot je bedrijf is en hoe veel je belt. VoIP-telefonie is vaak goedkoper dan traditionele telefonie-oplossingen. Dat komt omdat je geen dure centrale hoeft te kopen en te onderhouden en doordat de (internationale) belminuten voordeliger zijn.

Wil je weten wat VoIP kost bij sTN? Bekijk onze aanbiedingen. Of bel ons en je weet binnen 10 minuten waar je aan toe bent: 0348 – 49 50 51.

Heb je nu geen tijd? Maak een belafspraak via het formulier onderaan deze pagina en we bellen je op het moment dat het jou uitkomt.

Snelle en stabiele Internetverbinding

Hoe sneller en stabieler jouw internetverbinding is, hoe beter de kwaliteit van de gesprekken. Eén telefoongesprek vereist ongeveer 150 kb/s bandbreedte. Kies je voor VoIP via sTN? Dan zorgen wij voor een stabiele internetverbinding met voldoende bandbreedte.

VoIP pakket

Om te kunnen bellen via VoIP heb je een VoIP pakket nodig. Daarmee bel je over een internetverbinding via een telefooncentrale in de cloud. Elk toestel wordt voorzien van een virtuele telefoonlijn, het VoIP account. 

Telefoonnummer

Heb je nog geen nummer? We zorgen voor nieuwe telefoonnummers. Je kunt kiezen uit lokale netnummers of landelijke bedrijfsnummers. Is er al een vast telefoonnummer? Dan zorgen wij ervoor dat je die behoudt en we adviseren je over het beëindigen van de oude telefoondienst.

VoIP toestel

Uiteraard heb je een telefoontoestel nodig om te bellen. Voor VoIP is dat een IP of internettoestel. Al onze VoIP-telefoons leveren we klaar voor gebruik af.  

 

Een belplan is een stappenplan waarin je aangeeft wat er moet gebeuren als je vaste telefoon nummer gebeld wordt. Je maakt een belplan voordat je start met VoIP telefonie.

Je kunt in het belplan instellen:

  • bij wie een oproep binnenkomt
  • hoe lang de telefoon rinkelt
  • wat er gebeurt als er niemand opneemt
  • wat er gebeurt buiten openingstijden

Ga jij een belplan opstellen? Lees dan eerst even onze 5 tips voor het opstellen van een belplan. Kies je voor VoIP via sTN? Dan helpen we je bij het opstellen.

 

Jazeker! Met VoIP van sTN is het mogelijk om diverse locaties te verbinden tot één supersnel en veilig netwerk. Technisch vormen de verschillende locaties dan één netwerk waardoor het niet meer uitmaakt vanaf welke locatie wordt gewerkt.

Nee, je betaalt niet voor inkomende oproepen wanneer je deze beantwoordt op je VoIP-telefoon.

De internationale tarieven verschillen per land. Op deze pagina vind je een overzicht met het starttarief en het minuuttarief van alle landen wereldwijd.

Op deze pagina  vind je onze VoIP handleidingen, hier vind je alles wat je moet weten om goed gebruik te maken van sTN VoIP en jouw toestel.

Hier vind je een uitgebreide instructie die je precies uitlegt hoe de VoIP afstandsbediening werkt.