Gesloten tijdens de feestdagen?

Stel een persoonlijke meldtekst in 

December is aangebroken en de feestdagen staan weer voor de deur. Een maand van ontspanning en gezelligheid waarbij veel medewerkers hun vrije dagen opnemen. Is jouw bedrijf tijdens deze dagen ook verminderd bereikbaar of helemaal gesloten? Laat je klanten dan precies weten wanneer ze jouw organisatie wel en niet kunnen bereiken. Stel bijvoorbeeld een aangepaste meldtekst in en zit met een gerust hart aan het kerstdiner.

traag internet

Een meldtekst in (laten) stellen

Hou je klanten ten alle tijden op de hoogte, dus verander je meldtekst bij gewijzigde openingstijden. Per telecomprovider zijn de stappen om een meldtekst in te stellen of tijdelijk te wijzigen anders. Denk er aan dat wanneer je dit wil laten doen hier vaak een deadline aan vast zit.

Heb je VoIP via sTN?

Met sTN VoIP kun je een tijdelijke boodschap (meldtekst) op de telefooncentrale laten zetten. Op deze manier informeer je je klanten over de gewijzigde openingstijden. Lever hiervoor een audiobericht bij ons aan. Tevens is het mogelijk om door ons het audiobericht in te laten spreken. In dit geval hoef je alleen de tekst aan te leveren. Lever het audiobericht of de meldtekst voor 15 december 17:30 aan zodat wij deze tijdig kunnen wijzigen. Dit kan per mail naar: helpdesk@stn.nl De kosten voor het wijzigen van een meldtekst bedragen €22,25 en €20,- (extra) voor het inspreken van een audiobericht.

Voorbeeld meldtekst feestdagen 

Goedendag, dit is de voicemail van (bedrijfsnaam). In verband met de feestdagen zijn wij gesloten tot/op (datum). Laat een bericht achter en we bellen u na de feestdagen terug. Wij wensen u fijne feestdagen toe! 


Automatisch Out of Office antwoord

Veel mensen maken al gebruik van een automatisch Out of Office antwoord tijdens een periode van afwezigheid. Het is fijn voor een ontvanger om te weten op welke termijn hij of zij een reactie kan ontvangen. Daarnaast is het raadzaam om te vermelden wie hij of zij wel kan bereiken.

Is het gehele bedrijf gesloten? Vergeet dit dan ook zeker niet te vermelden. Stel op die data of voor die periode ook voor de algemene mailbox(en) een Out of Office antwoord in. Zo weet de ontvanger dat jouw bedrijf tijdens bepaalde dagen toch echt niet bereikbaar is. Voor sommige bedrijven is het nodig om bij calamiteiten toch voor hun klanten bereikbaar te zijn. Verwijs men dan door naar bijvoorbeeld een noodnummer.

Voorbeeld Out of Office antwoord - algemene mailbox

Beste mailer, 

Bedankt voor uw bericht. (bedrijfsnaam) is van (datum) t/m (datum) gesloten vanwege de feestdagen. Wij zijn na deze periode weer bereikbaar voor al uw berichten. Voor eventuele noodgevallen zijn wij bereikbaar op (datum) of via (e-mail). Namens het hele team van (bedrijfsnaam) wensen wij u fijne feestdagen toe!

Met vriendelijke groet,
(bedrijfsnaam)


Vermelding op social media en website

Maakt jouw bedrijf gebruik van  LinkedIn, Facebook, Instagram of een ander sociaal media kanaal? Vermeld daar dan via een aparte post je aangepaste openingstijden/–dagen. Tip: maak de tijden dikgedrukt en vermeldt ze apart in de tekst, niet in een lopende zin. Dit leest veel prettiger. Zet het bericht ook op je website.


sTN is zelf gesloten op:

Ook het team van sTN gaat genieten van de feestdagen!
Wij zijn daarom gesloten op de volgende data:

  • Vrijdag 25 december
  • Donderdag 31 december
  • Vrijdag 1 januari


 

Terug naar het nieuwsoverzicht