Help! Mijn abonnement verloopt binnenkort… Waar moet ik op letten?

Als MKB’er heb je waarschijnlijk allerlei verschillende abonnementen lopen. Voor je internet, je telefonie, je TV etc. In de looptijd van die abonnementen kan er echter een hoop veranderen. Waar moet je je focus op hebben als je wil vernieuwen? Al die providers en aanbiedingen kunnen namelijk best chaotisch overkomen.

Geen stress! Daar zijn wij voor. Wij zoeken voor je uit waar je op moet letten bij het aansluiten van nieuwe of verlengen van bestaande abonnementen.

 

Waarom moet ik verlengen of overstappen?

Het is altijd goed om eens in de zoveel tijd te kijken of je ergens anders niet beter af bent. Je kan ergens een lagere prijs krijgen, of je hebt behoefte aan een betere service. Wij kunnen voor je kijken waar jij het beste uitkomt en of je bij ons inderdaad het beste tot je recht komt. Als je lid bent van een bij ons aangesloten brancheorganisatie, zoals KHN of Bouwend Nederland, dan kan je korting op je abonnement ontvangen. Dit kunnen wij voor jou regelen omdat wij collectief inkopen bij de providers.

Ook is het belangrijk om te checken of je geen abonnementen open hebt staan die niet meer worden gebruikt, zogenaamde stilliggende abonnementen. Bij het weggaan van medewerkers wordt er nog weleens vergeten te checken of alle abonnementen zijn opgezegd, met als gevolg dat je betaald voor abonnementen die niet meer in gebruik zijn.

 

 

Wanneer kan ik verlengen of overstappen?

Je hebt verschillende opties als je contract afloopt. Je kan gaan verlengen bij je huidige provider of overstappen naar een nieuwe. Ook kun je bij je huidige provider blijven, maar instappen in het collectief via sTN. Maar wanneer kan dat? Wanneer je mag gaan verlengen of overstappen verschilt namelijk per provider. Bij de meeste providers mag je verlengen bij de grens van 120 dagen voordat je contract afloopt. Meestal geldt hetzelfde voor als je wil overstappen.

Bij een enkele provider zijn de regels anders. Check daarom goed bij jouw provider wanneer je kan verlengen of overstappen. Je moet wel wachten tot de einddatum van je contract om te kunnen overstappen of via het collectief je voordeel te halen. Denk eraan dat je nooit zelf je contract beëindigd, want dan kan je jouw nummer niet behouden. Als je overstapt via sTN, dan berekenen wij geen aansluitkosten, dat is snel verdiend. Ook zeggen wij je oude zakelijke abonnement op. Daarbij zorgen wij voor een naadloze aansluiting zodat je geen gesprek hoeft te missen.

 

 

Waar moet ik rekening mee houden als ik met sTN van provider wissel?

Wil je van provider wisselen of overstappen naar sTN? Dan moet je met de volgende zaken rekening houden.

Als eerste de wissel van de SIM-kaarten. De oude simkaart valt uit en je krijgt van ons een nieuwe SIM-kaart toegestuurd. Hier staat de datum op waarop het nieuwe abonnement ingaat. Bij sommige providers krijg je ook een SMS waarin de datum wordt vermeld.

Als tweede hangt de levertijd van je SIM-kaart af van je huidige abonnement. Is je huidige mobiel zakelijk abonnement afgelopen of wil je een nieuw zakelijk nummer? Dan ontvang je na je bestelling de SIM-kaart binnen twee werkdagen. Als je nog een abonnement hebt lopen ontvang je de SIM-kaart voordat je huidige abonnement afloopt. Hierbij kan je altijd je huidige zakelijke nummer meenemen naar je nieuwe provider. Wij zorgen ervoor dat je nummer wordt overgezet naar je nieuwe netwerk.

 

 

 

Kan ik tussentijds overstappen van Sim Only naar een abonnement met toestel?

Ja, dat kan. Wij leggen voor je uit waar je dan rekening mee moet houden. Zo heb je de mogelijkheid om het toestel in één keer te betalen of middels een maandelijkse toestelbijbetaling. Een toestelbijbetaling houdt in dat je gedurende je contracttijd een bepaald bedrag per maand betaalt. Stel dat je een iPhone 12 van (bijvoorbeeld) € 740,- bij ons bestelt, dan kan je die bij sTN afnemen door éénmalig € 20,- te betalen en daarnaast een bedrag van €30,- per maand.

Ook handig: hier komt geen SIM-wissel bij kijken. Dit gebeurt alleen als je ook van provider wilt wisselen.

 

Wat gebeurt er als ik het contract laat verlopen?

Laat je je abonnement bewust of onbewust doorlopen na de contracttermijn? Dan lopen de oude voorwaarden vaak gewoon door. Let hierbij wel op dat eventuele kortingen die je tijdens je abonnement had, wel eens zouden kunnen vervallen. Je abonnement kan dus duurder uit gaan vallen voor hetzelfde verbruik. Ook dalen de prijzen van mobiele telefonie de laatste jaren nogal. Dus hetzelfde abonnement zou zo maar eens minder kunnen kosten, en dat door een simpele verlenging door te voeren.

Nadat je contract afloopt wordt het namelijk stilzwijgend verlengd totdat je zelf actie onderneemt. Wel wordt het contract dan maandelijks opzegbaar. Een abonnement verlengen of overstappen is dus vrijwel altijd voordeliger dan het laten doorlopen na de afloopdatum.

 

Hoe houd ik het verbruik van mijn medewerkers in de hand?

Krijgen je medewerkers een mobiel van de zaak? Maak dan heldere afspraken over het mobiele data verbruik. Denk aan afspraken over het gebruik, onderhoud, teruggave of afkoop bij beëindiging van het dienstverband. En leg deze afspraken ook vast, dat alle partijen weten waar ze aan toe zijn.

Bekijk ook goed hoe groot de bundel is die je wilt afsluiten. Hoeveel medewerkers ontvangen een toestel van de zaak en hoeveel gaan die ongeveer verbruiken? Heb je al een dergelijk abonnement afgesloten? Via Mijn-sTN kan je het verbruik van je medewerkers en het groepsverbruik gemakkelijk inzien. Ook kan je al je abonnementen en facturen direct inzien, vaak inclusief gespreksspecificaties.

 

Terug naar het nieuwsoverzicht