Wij hebben de veelgestelde vragen en antwoorden voor jullie op een rijtje gezet.

Kom je er nog steeds niet uit?
Neem dan contact op met een van onze servicemedewerkers, zij helpen je graag! Bel: 0348 – 49 50 51 (ma-vrij 08.30-17.00), Mail: helpdesk@stn.nl of vul het contactformulier  in en wij bellen jou terug.

Veelgestelde vragen algemeen

Je kunt de sTN servicedesk bellen of mailen. Bel: 0348 – 49 50 51 (ma-vrij 08.30-17.00), mail: helpdesk@stn.nlof vul het contactformulier in en we bellen jou terug.

We begrijpen dat je gewoon goed en snel geholpen wil worden. Daarom doen we niet aan keuzemenu’s en wachtrijen. Als je belt krijg je meteen een van onze ervaren servicedeskmedewerkers aan de lijn.

Iedere dag bundelen wij onze krachten om nog betere prijzen te bedingen bij de grote internet en telecomproviders. Doordat wij groot inkopen kunnen we al onze klanten korting bieden. Hoe dat zo is gekomen lees je in de geschiedenis van sTN.

De Stichting Telecomgebruikers Nederland (sTN) is de belangenbehartiger voor het MKB en maakt zich sterk voor 3 doelstellingen:

  • Behartigen van de telecombelangen van zakelijke gebruikers.
  • Eerlijke kennis delen over de telecommarkt.
  • Kortingen op de telecom voor het bedrijfsleven
  • (ondergebracht bij sTN Telefact, mede om de onafhankelijkheid van de stichting te borgen).

Alles over de stichting.

De datum dat de factuur uitkomt is bij iedereen anders. Dit heeft te maken met de ingangsdatum van je abonnement. Je betaalt pas vanaf het moment dat je internet hebt. Je kunt de datum van je betaaldag opvragen bij onze helpdesk.

Ja, het is alleen mogelijk om te betalen via automatische incasso. Tijdens je bestelling vul je je IBAN in en ga je een betalingsverplichting aan. Als je voor een jaarcontract kiest, is dit voor minimaal 1 jaar. Je betaalt vanaf de aansluitdatum. Na een jaar ben je vrij om iedere maand op te zeggen. Kies je voor maandelijks opzegbaar? Ook dan betaal je vanaf de aansluitdatum. Je bent iedere maand vrij om op te zeggen.

Veelgestelde vragen mobiel

Je kunt overstappen als het contract met je huidige provider afloopt. De meeste zakelijk mobiel abonnementen hebben een looptijd van 1 of 2 jaar. Daarna wordt je contract steeds stilzwijgend verlengd met een maand en kan je elke maand opzeggen. Je hoeft niet te wachten tot de einddatum van je contract voor je kunt overstappen. Dit kan al 120 dagen van tevoren. Als je op tijd overstapt, sluit je nieuwe mobiel zakelijk abonnement naadloos aan op je oude. 

Als je overstapt naar een andere mobiele provider, dan regelt de nieuwe provider de overstap. Beëindig nooit zelf je contract, dan kan je jouw nummer niet behouden. Overstappen kan geld kosten. Als je overstapt via sTN, dan berekenen we daarvoor geen kosten en wij zeggen je oude zakelijk mobiel abonnement op. We zorgen voor een naadloze aansluiting zodat je geen telefoontje op je eigen nummer hoeft te missen.

Ja, je kunt je zakelijke nummer altijd meenemen naar je nieuwe mobiele provider. Bij het bestellen geef je aan wat je huidige mobiele nummer is en bij welke provider je nu zit. Wij zorgen ervoor dat je mobiele nummer wordt overgezet naar je nieuwe netwerk. Als je overstapt via sTN, dan berekenen we daarvoor geen kosten.
sTN biedt alleen zakelijk Sim Only van de 3 beste providers van Nederland: KPN, T-mobile en Vodafone. Want je telefoon moet het gewoon doen, toch?
Wil je advies over het beste zakelijk Sim Only abonnement in jouw geval? Bel met de servicedesk: 0348 – 49 50 51. Nu geen tijd? Plan een bel afspraak in en we bellen je op het moment dat jou uit komt.

De levertijd van jouw SIM-kaart hangt af van jouw huidige abonnement:

  • Is je huidige mobiel zakelijk abonnement afgelopen? Of wil je een nieuw zakelijk nummer? Dan ontvang je na je bestelling de SIM-kaart binnen 2 werkdagen.
  • Heb je nog een abonnement lopen? Dan ontvang je de SIM-kaart voordat je huidige abonnement afloopt.
Veelgestelde vragen internet

Traag internet is vervelend. Een langzame internetverbinding is niet altijd makkelijk te verhelpen omdat het verschillende oorzaken kan hebben.

Check altijd eerst even de snelheid van je internet

De snelheid van je internet test je op speedtest.net

Internetsnelheid wordt weergegeven in megabits per seconde (Mb/s). Ligt je downloadsnelheid onder de 50Mb/s? Dan is het voor jouw bedrijf misschien goed om over te stappen op sneller internet. Bestel nu een internet abonnement met korting via sTN.

Is je snelheid op orde?

Check dan nog onze tips voor traag internet.

Mbps staat voor megabit per seconde. Mbp/s wordt altijd weergegeven voor de downloadsnelheid en de uploadsnelheid. De downloadsnelheid geeft aan hoe snel je bestanden binnen kan halen, een internetpagina openen of een serie kijken via Netflix. Uploadsnelheid geeft aan hoe snel een mail met bijlagen kan versturen en hoe snel je berichten kunt plaatsen op Facebook of Instagram.

Mbits wordt nog wel eens verward met Mb. Mb is een megabyte. Deze geeft de grootte van bestanden weer, bijvoorbeeld foto’s of video’s. Als je wil weten hoeveel MB’s je per seconde kunt downloaden, deel je de Mbps door 8. Wanneer je een internetabonnement hebt van 20 Mbps dan houdt dit in dat je 20:8 = 2,5 MB’s per seconde kunt downloaden.

De internetsnelheid die past bij jouw bedrijf is afhankelijk van je gebruik. Traag internet zal niet alleen de productiviteit van je medewerkers verlagen. Het is ook een bron van irritatie die het werkplezier kan vergallen. Niet iets om op te bezuinigen dus.  

Waar moet ik op letten bij het kiezen van de internetsnelheid?

  • Allereerst natuurlijk het aantal medewerkers met wie je online bent. Ben je ZZP’er? Dan kan je goed vooruit met 50mb/s. Vanaf 5 medewerkers raden we 100 mb/s aan.
  • Vervolgens is de aanwezigheid van VoIP telefonie een belangrijke factor. Voor VoIP heb je 150 kbps per gelijktijdig gesprek nodig.
  • Kijk tot slot naar het type programma’s en de intensiteit van het gebruik. Bel je bijvoorbeeld vaak via videoconferencing? Werken je medewerkers met online programma’s voor orderverwerking of voorraadbeheer? Stuur je vaak grote bestanden naar klanten (zoals bij grafische bedrijven)?

Advies op maat?

Onze medewerkers kunnen met je meedenken en vinden een geschikt abonnement voor je. Neem contact op.

 

Als ondernemer is het nog belangrijker dat je je geen zorgen hoeft te maken over je internetverbinding. XS4ALL wordt al jaren op rij verkozen tot beste internetprovider. Daarom kiest sTN voor XS4ALL, de internetprovider met het laagste storingspercentage van Nederland. Daarnaast zorg je met XS4ALL voor maximale bescherming van jouw (klant)gegevens.

Wil je voortaan internetten via XS4ALL?

Doe dat dan slim met 10% actiekorting via sTN.

Phishing is deze dagen nog steeds een belangrijk probleem voor menig bedrijf. Cybercriminelen vinden steeds sluwere en snellere manieren om ervoor te zorgen dat ze bij klantgegevens van je organisatie kunnen. Phishing via sms is hierbij de laatste tijd populairder dan ooit.

Lees onze tips om phishing te herkennen en te voorkomen. 

Stadaard levert XS4ALL kan de internetaansluiting binnen 2 weken. Vanzelfsprekend kan je ook een later moment kiezen. Alles zal gratis worden aangesloten door een monteur!

Heb je eerder internet nodig?

We kunnen ervoor zorgen dat je morgen al online bent met tijdelijk internet. We kunnen je ook helpen met internet op tijdelijke locaties, zoals een bouwplaats.

Je kunt overstappen naar een andere internetprovider als het contract met je huidige provider afloopt. De meeste abonnementen hebben een looptijd van 1 of 2 jaar. Daarna wordt je contract steeds stilzwijgend verlengd met een maand en kan je elke maand opzeggen. Als je op tijd overstapt, sluit je nieuwe abonnement naadloos aan op je oude.

Gebruik je het e-mailadres via je internetprovider (bv: @kpn.nl of @ziggo.nl? Dan raak je dit e-mailadres kwijt bij een overstap.

Wil je niet steeds bij de overstap naar een andere internetprovider een nieuw e-mailadres krijgen? Kies dan voor een webmailadres, zoals Outlook, Hotmail of Gmail. Deze e-mailadressen zijn niet gekoppeld aan een internetprovider.

ADSL, kabel en glasvezel zijn alle drie vormen van breedbandinternet. Breedbandinternet staat bekend als een snelle en stabiele internetverbinding.
Veelgestelde vragen VoIP

VoIP-telefonie staat voor Voice over IP: bellen via het internet. VoIP is de standaard voor vast bellen in Nederland. Met een VoIP abonnement van sTN bel je over een internetlijn via het betrouwbare netwerk van KPN.

De belangrijkste voordelen van VoIP via sTN.

  • Je bent flexibel. Het aantal gebruikers kan je maandelijks op- of afschalen waardoor je nooit te veel betaalt.
  • De service naar klanten toe verbetert. Door de keuzemenu’s en welkomstboodschap kunnen jullie klanten sneller te woord staan.
  • Je krijgt grip op de bedrijfsvoering. Je hebt direct inzicht in de belkosten. En door een goed belplan werk je efficiënter.
  • Altijd de beste prijs. Je bent niet afhankelijk van één provider. sTN houdt de markt altijd scherp in de gaten en brengt je op de hoogte als er een betere optie voor je is.

De kosten van VoIP-telefonie zijn afhankelijk van hoe groot je bedrijf is en hoe veel je belt. VoIP-telefonie is vaak goedkoper dan traditionele telefonie-oplossingen. Dat komt omdat je geen dure centrale hoeft te kopen en te onderhouden en doordat de (internationale) belminuten voordeliger zijn.

Wil je weten wat VoIP kost bij sTN? Bekijk onze aanbiedingen. Of bel ons en je weet binnen 10 minuten waar je aan toe bent: 0348 – 49 50 51.

Heb je nu geen tijd? Maak een belafspraak via het formulier onderaan deze pagina en we bellen je op het moment dat het jou uitkomt.

Snelle en stabiele Internetverbinding

Hoe sneller en stabieler jouw internetverbinding is, hoe beter de kwaliteit van de gesprekken. Eén telefoongesprek vereist ongeveer 150 kb/s bandbreedte. Kies je voor VoIP via sTN? Dan zorgen wij voor een stabiele internetverbinding met voldoende bandbreedte.

VoIP pakket

Om te kunnen bellen via VoIP heb je een VoIP pakket nodig. Daarmee bel je over een internetverbinding via een telefooncentrale in de cloud. Elk toestel wordt voorzien van een virtuele telefoonlijn, het VoIP account. 

Telefoonnummer

Heb je nog geen nummer? We zorgen voor nieuwe telefoonnummers. Je kunt kiezen uit lokale netnummers of landelijke bedrijfsnummers. Is er al een vast telefoonnummer? Dan zorgen wij ervoor dat je die behoudt en we adviseren je over het beëindigen van de oude telefoondienst.

VoIP toestel

Uiteraard heb je een telefoontoestel nodig om te bellen. Voor VoIP is dat een IP of internettoestel. Al onze VoIP-telefoons leveren we klaar voor gebruik af.  

 

Een belplan is een stappenplan waarin je aangeeft wat er moet gebeuren als je vaste telefoon nummer gebeld wordt. Je maakt een belplan voordat je start met VoIP telefonie.

Je kunt in het belplan instellen:

  • bij wie een oproep binnenkomt
  • hoe lang de telefoon rinkelt
  • wat er gebeurt als er niemand opneemt
  • wat er gebeurt buiten openingstijden

Ga jij een belplan opstellen? Lees dan eerst even onze 5 tips voor het opstellen van een belplan. Kies je voor VoiP via sTN? Dan helpen we je bij het opstellen.

 

Jazeker! Met VoIP van sTN is het mogelijk om diverse locaties te verbinden tot één supersnel en veilig netwerk. Technisch vormen de verschillende locaties dan één netwerk waardoor het niet meer uitmaakt vanaf welke locatie wordt gewerkt.

Nee, je betaalt niet voor inkomende oproepen wanneer je deze beantwoordt op je VoIP-telefoon.

De internationale tarieven verschillen per land. Op deze pagina vind je een overzicht met het starttarief en het minuttarief van alle landen wereldwijd.

Op deze pagina vind je onze VoIP handleiding, hier vind je alles wat je moet weten om goed gebruik te maken van VoIP van sTN en jouw toestel.

Veelgestelde factuurvragen
Dit zijn de maandelijkse abonnementskosten.

Verbruikskosten boven groepsbundel
De verbruikskosten maken deel uit van een groepsbundel.
Wanneer je meer belt, sms’t of meer data verbruikt dan in het gezamenlijk tegoed is inbegrepen, dan zul je deze post terugvinden jouw factuur.

Verbruikskosten buiten groepsbundel
De verbruikskosten maken deel uit van een groepsbundel.
Wanneer je kosten maakt die buiten de voorwaarden van de groepsbundel valt, dan zul je deze post terugvinden op jouw factuur. Bijvoorbeeld het bellen naar 0900-servicenummers.

Verbruikskosten zonder groepsbundel
De verbruikskosten maken geen deel uit van een groepsbundel.
De kosten voor uw bel-, sms en/of datagebruik vind je terug op jouw factuur.

Verbruikskosten
Je maakt gebruik van een abonnement zonder bel-, sms of databundel. De kosten voor jouw bel- en/of datagebruik vind je terug op jouw factuur.

Verbruikskosten buiten bundel
Je maakt gebruik van een abonnement met een individuele bel-, sms of databundel. Er vindt geen verrekening plaats met andere gebruikers. De kosten voor jouw bel-, sms en/of datagebruik vind je terug op jouw factuur.

Actiekorting
Dit is de tijdelijke korting die je ontvangt over jouw abonnementen. Deze korting vind je ook terug bij ieder individueel nummer op jouw factuur. Op de factuur wordt ook de einddatum van de actiekorting vermeld.

Korting conform specificatie
Dit is de korting die je ontvangt na het bereiken van de actiekortingsperiode. Deze korting wordt op de laatste pagina van jouw factuur gespecificeerd. Deze pagina wordt alleen aan jouw factuur toegevoegd wanneer nummers hun actie-einddatum hebben bereikt.

Dit overzicht toont per nummer en per abonnementstype de gezamenlijke bundeltegoeden en het verbruik.

De eerste factuur valt hoger uit omdat je over twee perioden betaalt:

  • Abonnementskosten over de periode van de ingangsdatum van het abonnement tot het einde van de betreffende maand.

  • Abonnementskosten van de komende maand. Abonnementskosten betaal je altijd vooruit.
Als je jouw abonnement hebt opgezegd, ontvang je nadat jouw abonnement gestopt is de laatste factuur. Als je op de factuur daarvoor abonnementskosten hebt betaald voor een periode na de opzegdatum, worden deze te veel betaalde kosten op de laatste factuur weer in mindering gebracht.

Als je één of meerdere van uw abonnementen hebt gewijzigd of je jouw abonnement hebt verlengd, kan één factuur hoger of lager uitvallen dan normaal. Dit komt doordat wij de hoogte van de abonnementskosten voor de factuurperiode opnieuw berekenen. Bijvoorbeeld wanneer je overgaat naar een abonnement met meer MB dan zal je met ingang van het abonnement hogere abonnementskosten betalen. De vooruitbetaalde abonnementskosten van het oude abonnement zullen op dezelfde factuur worden gecrediteerd.