Laat de telefoon het werk doen
Een slimme toevoeging voor een soepele bedrijfsvoering tijdens de vakantieperiode is het instellen van geautomatiseerde telefonische beantwoording, voorzien van heldere instructies en alternatieve contactmogelijkheden. Laat bijvoorbeeld medewerkers die op vakantie zijn hun inkomende oproepen doorschakelen naar een collega, antwoordservice of voicemail. En als het bedrijf volledig dicht is, voeg dan een zelf opgenomen geluidsbestand toe als voicemail, waarin je klanten vriendelijk informeert over de tijdelijke sluiting vanwege vakantie. Geef daarin ook aan waar zijn met incidenten en urgente zaken terecht kunnen. Door een doordachte planning, effectieve interne communicatie en geavanceerde telefonische oplossingen te combineren, zoals onze VoIP-systemen met uitgebreide functionaliteiten, kun je de bereikbaarheid van jouw bedrijf tijdens de vakantieperiode goed regelen.
Een persoonlijke meldtekst instellen
Een van de manieren om je klanten te voorzien van de juiste informatie, afhankelijk van de telefooncentrale die je als bedrijf hebt aangeschaft, is het instellen van een persoonlijke meldtekst. Met een meldtekst kun je op verschillende momenten (waaronder bijv. feestdagen) een speciale meldtekst instellen waarmee je je klant met een geluidsbestand kunt informeren. Houd er rekening mee dat de stappen voor het instellen of tijdelijk aanpassen van een meldtekst kunnen verschillen per telecomprovider, dus zorg ervoor dat je op tijd de juiste stappen neemt. Niemand houdt van last-minute stress, toch?
Zelf meldteksten inspreken met VoIP Plus en Alles-in-eén via sTN
Met VoIP Plus en Alles-in-één via sTN heb je de vrijheid om zelf een tijdelijke meldtekst in te spreken en deze moeiteloos te activeren. Onderstaand leggen we stapsgewijs hoe je moeiteloos zelf je (aangepaste) meldtekst(en) inspreekt.
Klanten die momenteel geen toegang hebben tot deze diensten, maar wel geïnteresseerd zijn, nodigen we uit om contact met ons op te nemen voor advies. We staan klaar om te bespreken hoe een upgrade mogelijk is, of om te onderzoeken welke mogelijkheden er binnen jullie systeem beschikbaar zijn.